Saturday, April 9, 2011

Die Wanamaker orrel in Macy's


Musiek het nogal die vermoe om maklik trane in my oe te bring. So vind ek myself telkens in trane wanneer ek hier vanuit California na "U eie keuse" op my internet RSG luister of as dieselfde radiostasie Theuns Jordaan of Juanita du Plessis of enige ander Afrikaanse musiek wat my aan die huis herinner speel. So, kon ek ook nie anders as om 'n traan of twee te stort toe die pragtige orrelklanke die bedrywige mode-afdelingswinkel, Macy's vir 'n paar minute gevul het nie!

Macy's is amper soos ons Edgars. Dit is 'n gesofistikeerde mode afdelingswinkel wat al vir baie jare deel is van die Amerikaanse gesin. Veral in die ouer en groter stede, soos Chicago en Philadelphia, kan mens sommer dadelik die gevoel kry dat dit 'n belangrike rol in die stylvolle, ryk huisvrouens van die vyftiger en sestiger jare se (sosiale) lewens gespeel het - nie alleen om uitrustings vir spesiale geleenthede te kom koop nie, maar ook vir sosiale aktiwiteite - soos die spesiale tee en koek kuiertjies in die Macy's restaurant - so tussen die inkopies-doen deur! Ek meen, dis harde werk om klere te koop - veral met die verskeidenheid wat aangebied word! Net die dames afdeling van Macy's in New York is 8 vloere vol!


Macy's in Philadelphia lok egter ook toeriste vir ander redes as die groot verskeidenheid modes- die Wanamaker Orrel. Hierdie orrel, ontwerp deur George Ashdown Audsley van die Los Angeles Art Organ Company, het 'n lang en interessante geskiedenis. Elke dag, behalwe Sondae (ironies, ne?), om 12:00 en 17:30 kan mens na gratis uitvoerings, van so ongeveer 30 min lank, op die orrel luister.


'n Aanhaling uit die New York Times beskryf dit soos volg:


"Suddenly, organ music fills the space... Powerful, full-throated, intricate...it pours from golden pipes arrayed at one end of the atrium. Heads snap up. Chills travel up and down spines. 'Can you see it?' asks a woman, peering upward. 'Can you see the Organ?'"


As daar nou een ding is wat Philadelphia vir my spesiaal gemaak het (behalwe die ACRL konferensie, natuurlik), is dit die orrel in Macy's...

No comments:

Post a Comment